Takashi Tokuyama
Shakuhachi’t hakati Jaapanis kasutama Nara perioodil (8. saj.) Gagaku Ă”ukonna orkestris. Paljude armastatud pillina on ta jĂ”udnud tĂ€nasesse pĂ€eva ja teinud aja jooksul lĂ€bi mitmeid muutusi. TĂ€napĂ€eval mĂ€ngitakse shakuhachi’t peamiselt koos koto ja shamisen’iga vĂ”i rahvalaulude saateks. Vaid vĂ€hesed tunnevad shakuhachi varajast ilma saateta soolorepertuaari.Neid vanu, traditsioonilisi shakuhachi soololugusid kutsutakse honkyoku (’tĂ”elised lood’ vĂ”i ’Ă”iged lood’), vĂ”i koten honkyoku, (’klassikalised Ă”iged lood’). Seda muusikat nimetatakse mĂ”nikord ka suizen (‘puhuv Zen’), kuna samurai preestrid (komuso) on seda mĂ€nginud juba ĂŒle kolmesaja aasta.
Selleks, et shakuhachi varajase soolorepertuaari vĂ€ga vÀÀrtuslikku muusikalist pĂ€randit elavana hoida, on Takashi Tokuyama seda Ă”ppinud ja uurinud juba ĂŒle kahekĂŒmne aasta. Ta on olnud paljude vanade meistrite Ă”pilane, uurinud vanu kĂ€sikirju ning taasavastanud ja lindistanud palju lugusid. Selle kĂ”rvalt on ta tutvunud ka mitmete teiste muusikastiilidega, sh LÀÀne klassikalise muusika, dĆŸĂ€ssi ja eri maade rahvamuusikaga. Takashi Tokuyama on asutanud kaks olulisemat shakuhachi kooli, andnud vĂ€lja koten honkyoku noote ja Ă”pikuid, kirjutanud palju Jaapani ajalehtedes ja ajakirjades ning teinud hulgaliselt lindistusi. Mitmel korral on ta kĂŒlastanud Ameerika Ăhendriike, esinenud seal ning viinud lĂ€bi ka loenguid ja kursusi.