« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola Schola Gregoriana Tartuensis FA Taiji Artiklid
Festival 2024
Festival 2023
Festival 2022
Festival 2021
Festival 2020
Festival 2019
Festival 2018
Festival 2017
Esinejad
Toetajad ja koostööpartnerid
Festivali kava 2017
Festival 2016
Festival 2015
Festival 2014
Festival 2013
Festival 2012
Festival 2011
Festival 2010
Festival 2009
Festival 2008
Festival 2007
Festival 2006
Festival 2005
Festival 2004
Festival 2003
Festival 2002
Festival 2001
Festival 2000
Sri Lanka Kultuuri Festival
Festival 1999
Festival 1998
Festival 1997
Festival 1996
Ăśldist

Hamdam Ensemble

Hamidreza Ojaghi on sĂĽndinud 1974. aastal  Teheranis. Muusikaõpinguid alustas ta varases nooruses iseõppijana Sanandaj’is, ilmutades erilist huvi löökpillide, eriti daf’i vastu. Naastes 16-aastasena Teherani, asutas ta ansambli „Galavij“, töötades samal ajal ka teiste ansamblite ja erinevate muusikutega.

2004. aastal suundus H. Ojaghi õpingutele Viini konservatooriumisse. Hetkel töötab ta Viini Muusika ja Esituskunstide Ăślikooli (Universität fĂĽr Musik und darstellende Kunst Wien) rahva- ja etnomusikoloogia osakonnas. Aastate jooksul on ta teinud koostööd paljude nimekate muusikutega, nagu näiteks viiuldajad Rudi Pietsch ja Walter Burian, trompetimängijad Franz Luttenberger ja Lorenz Raab, samuti tuntud Iraani muusikutega nagu Khosro Soltani, Saeid Farajpoori Royinia, Hossein Behroozinia ja Farshid Girakhuo.

Hetkel töötab ta fusion-projektiga, mis kombineerib leedu ja kurdi muusikat. Hamidreza on avaldanud raamatu Learning the Daf With a New Note Writing Method, mis võtab kokku tema viimaste aastate uurimistöö.


 

Mohammad Rasouli sĂĽndis 1972. aastal Iraanis Golestani maakonnas. Oma muusikaõpinguid alustas ta Davoud Hosseini ja Mehdi Ebrahimi juures Gorganis. Mirza Abdollah’ radifi, pärsia klassikalise muusika põhirepertuaari õppis ta Abdolnaghi Afsharnia juures Teherani ĂĽlikoolis ja nei-mängu Mahammadali Kiyaninejad’i ja Hassan Kassai juures. Euroopa klassikalist muusikateooriat õpetasid talle Ahmad Pejman, Sharif Lotfi, Kambiz Roshanravan, Abdolreza Sadjadi ja Hooshang Kamkar. Pärsia klassikalise muusika olulisemateks õpetajateks on olnud Dr Daryoush Safvat, Dr Mohamadtaghi Binesh, Dr Mansure Sabetzadeh, Hatam Askari Farahani ja Mohammadreza Darvishi. Pärsia klassikalise muusika filosoofiat on ta õppinud meister Majid Kiyani käe all.

Mohammad Rasouli

Mohammad Rasouli on andnud palju kontserte solistina ja erinevate ansamblite kooseisus (sh koos Teherani Ăślikooli ja Teherani Kunstide Ăślikooli tudengitega). Ta on olnud Gorgani ja Aliabad’i muusikaĂĽhingu liige ning on töötanud nei-õpetajana Golestani maakonna ja Teherani muusikakoolides. Mohammad Rasouli on ansambli Chakad liige alates aastast 1997. Ta on teinud koostööd Varssavi Filharmooniaga, tutvustades pärsia klassikalist muusikat Poolas aastatel 2004—2005. Ta on esitanud „Neynava’t“ (Hossein Alizadeh’ teos nei’le ja keelpilliorkestrile) koos Kalisz’i filharmoonikutega ja Otwarta Filharmoonia Agrafki Muzycznej orkestriga. Ta on andnud palju kontserte Poolas, Leedus, Lätis ja Austrias. Koos ansambliga Chakad on ta esinenud Varssavi Cross Culture festivalil. On andnud kontserte ja juhendanud meistriklasse Jaroslavli festivalil Chopin Academy of Music. Ta on esinenud koos tombaki-virtuoosi Bahman Rajabiga ning laulja Bahram Sarang’iga. 

https://www.youtube.com/watch?v=BinxX3MIja8

Lilian Langsepp
Mitmekülgse muusikuna – klavessiin, orel, eelklassikalised harfid, guzheng, gregooriuse laul – on Lilian Langsepp esinenud alates 1994. aastast solistina ja erinevate ansamblite koosseisus Eestis, Euroopas, USA-s, Hiina RV-s, Sri Lankal, Indias, Argentiinas, Lõuna Koreas. Tema sageli improvisatsioonidega põimitud repertuaaris on peamiselt lääne varajane ning euroopaväliste kultuuride klassikaline muusika. See on viinud paljude ühisprojektideni selliste muusikutega nagu V. Hemapala Perera, Fernando Reyes, John Thompson, Dr Mustafa Raza, Mohammad Rasouli, Patricio Zeoli jt. Varajase muusika ja eelklassikaliste harfide interpretatsiooni on L. Langsepp õppinud Schola Cantorum Basiliensis'es (Šveits, 1997–2000). Orientaalse muusika alal on ta täiendanud end selliste väljapaistvate meistrite juures, nagu Ustad Ali Akbar Khan ja Fan Ran. LL on kaitsnud teadusmagistri kraadi Muusikateaduse alal Eesti Muusikaakadeemias. Praegusel ajal on ta Tartu Ülikooli filosoofiadoktorant, keskendudes muusika taju filosoofilisele analüüsile. Ta on korduvalt juhendanud varajase muusika esitamisega seotud kursusi, ansambleid ning varajase muusika-alaseid projekte.

 

L. Langsepp töötab õppejõuna Tartu Ülikoolis ning H. Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis. Ta on olnud Tartu Vanamuusika Festivali konsultant ja paljude trükiste toimetaja alates selle asutamisest 1996. aastal.

***

 XXIX Rahvusvaheline Festival ORIENT et OCCIDENT Vol. 2

***

Georg Hackenschmidti monumendi projekt on saanud mõned viimased täpsustused

***

Valminud on dokumentaalfilm Georg Hackenschmidtist

***

 Georg Hackenschmidti mälestusmärk on saanud ideelahenduse!

***

FA Schola CD "Music from the Time of Marco Polo"

***

FA Schola CD "The Sound of Mediaeval Flute"