Chang o Nay
Ansambel Chang o Nay kannab sümboolselt nende pillide nime, mis pärsia muusikas ja poeesias eriti olulisel kohal olnud on. Kui nei on säilitanud oma populaarsuse tänapäevani, siis pärsia traditsiooniline harf chang on aktiivsest musitseerimisest kadunud juba sajandeid tagasi. Lisaks Mohammad Rasoulile kuulub ansambli tuumikusse harfimängija Lilian Langsepp. Suuruselt ja kõlalt chang'ile väga sarnane gooti harf aitab seda haruldast kooslust taaselustada.
Mohammad Rasouli sündis 1972. aastal Iraanis Golestani maakonnas. Oma muusikaõpinguid alustas ta Davoud Hosseini ja Mehdi Ebrahimi juures Gorganis. Mirza Abdollah’ radifi, pärsia klassikalise muusika põhirepertuaari õppis ta Abdolnaghi Afsharnia juures Teherani ülikoolis ja nei-mängu Mahammadali Kiyaninejad’i ja Hassan Kassai juures. Euroopa klassikalist muusikateooriat õpetasid talle Ahmad Pejman, Sharif Lotfi, Kambiz Roshanravan, Abdolreza Sadjadi ja Hooshang Kamkar. Pärsia klassikalise muusika olulisemateks õpetajateks on olnud Dr Daryoush Safvat, Dr Mohamadtaghi Binesh, Dr Mansure Sabetzadeh, Hatam Askari Farahani ja Mohammadreza Darvishi. Pärsia klassikalise muusika filosoofiat on ta õppinud meister Majid Kiyani käe all.
Mohammad Rasouli on andnud palju kontserte solistina ja erinevate ansamblite kooseisus (sh koos Teherani Ülikooli ja Teherani Kunstide Ülikooli tudengitega). Ta on olnud Gorgani ja Aliabad’i muusikaühingu liige ning on töötanud nei-õpetajana Golestani maakonna ja Teherani muusikakoolides. Mohammad Rasouli on ansambli Chakad liige alates aastast 1997. Ta on teinud koostööd Varssavi Filharmooniaga, tutvustades pärsia klassikalist muusikat Poolas aastatel 2004—2005. Ta on esitanud „Neynava’t“ (Hossein Alizadeh’ teos nei’le ja keelpilliorkestrile) koos Kalisz’i filharmoonikutega ja Otwarta Filharmoonia Agrafki Muzycznej orkestriga. Ta on andnud palju kontserte Poolas, Leedus, Lätis ja Austrias. Koos ansambliga Chakad on ta esinenud Varssavi Cross Culture festivalil. On andnud kontserte ja juhendanud meistriklasse Jaroslavli festivalil Chopin Academy of Music. Ta on esinenud koos tombaki-virtuoosi Bahman Rajabiga ning laulja Bahram Sarang’iga.
https://www.youtube.com/watch?v=BinxX3MIja8
Lilian Langsepp
Mitmekülgse muusikuna – klavessiin, orel, eelklassikalised harfid, guzheng, gregooriuse laul – on Lilian Langsepp esinenud alates 1994. aastast solistina ja erinevate ansamblite koosseisus Eestis, Euroopas, USA-s, Hiina RV-s, Sri Lankal, Indias, Argentiinas, Lõuna Koreas. Tema sageli improvisatsioonidega põimitud repertuaaris on peamiselt lääne varajane ning euroopaväliste kultuuride klassikaline muusika. See on viinud paljude ühisprojektideni selliste muusikutega nagu V. Hemapala Perera, Fernando Reyes, John Thompson, Dr Mustafa Raza, Mohammad Rasouli, Patricio Zeoli jt. Varajase muusika ja eelklassikaliste harfide interpretatsiooni on L. Langsepp õppinud Schola Cantorum Basiliensis'es (Šveits, 1997–2000). Orientaalse muusika alal on ta täiendanud end selliste väljapaistvate meistrite juures, nagu Ustad Ali Akbar Khan ja Fan Ran. LL on kaitsnud teadusmagistri kraadi Muusikateaduse alal Eesti Muusikaakadeemias. Praegusel ajal on ta Tartu Ülikooli filosoofiadoktorant, keskendudes muusika taju filosoofilisele analüüsile. Ta on korduvalt juhendanud varajase muusika esitamisega seotud kursusi, ansambleid ning varajase muusika-alaseid projekte.
L. Langsepp töötab õppejõuna Tartu Ülikoolis ning H. Elleri nimelises Tartu Muusikakoolis. Ta on olnud Tartu Vanamuusika Festivali konsultant ja paljude trükiste toimetaja alates selle asutamisest 1996. aastal.
Bland Mahdi On õppinud muusikat Liverpooli Kolledži kunstide osakonnas, kompositsiooni ning digitaalmuusikat ja –kunsti Birminghami konservatooriumis ja Birminghami Ülikoolis. On esinenud Kuningliku Shakespeare’i Teatriga Inglismaal ja USAs. Esitanud autoriloomingut muusikutega Indiast, Aafrikast ja Euroopast, mis on viinud teda muusika kaudu paljude maailma kultuurideni. On kirjutanud ka filmimuusikat.