« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola Schola Gregoriana Tartuensis FA Taiji Artiklid
Festival 2024
Festival 2023
Festival 2022
Festival 2021
Festival 2020
Festival 2019
Festival 2018
Festival 2017
Festival 2016
Festivali kava 2016
Esinejad
Toetajad ja koostööpartnerid
Taiji ja qigongi harjutamine elava muusikaga
Festival 2015
Festival 2014
Festival 2013
Festival 2012
Festival 2011
Festival 2010
Festival 2009
Festival 2008
Festival 2007
Festival 2006
Festival 2005
Festival 2004
Festival 2003
Festival 2002
Festival 2001
Festival 2000
Sri Lanka Kultuuri Festival
Festival 1999
Festival 1998
Festival 1997
Festival 1996
Ăśldist

Ansambel Sirventes

Giovannangelo de Gennaro alustas flöödiõpinguid kaheksaaastaselt. Tema otsiv muusikaline loomus viis ta peatselt itaalia ja hispaania keskaja muusika õppimiseni.
Oma muusikalistel avastusretkedel on ta kohanud paljusid muusikamaailma suurmeistreid maailma eri paigust: Ustad Nustrat Fateh Ali Khan (Pakistan), Jamal Oassini (Maroko), Michel Godard (Prantsusmaa), Linda Bsri (Prantsusmaa/Malta), Kudzi Erguner (TĂĽrgi), Bobby Macferrin (USA), Sufi brotherhood of Sfax (Tuneesia), Begonia Olavide (Hispaania), Arash Yari ( Iraan), Ramiro Amusategui (Argentiina/Hispaania) ja Lycourgos Angelopulos (Kreeka).
Lauljana on ta osalenud seminarides ja meistriklassides Fondation Royaumont’is (Prantsusmaal) ja Keskaja Muusika Uurimiskeskuses CIRMA (Centre of research into Medieval Music) Moissac’is (Prantsusmaal), kus ta õppis Marcel Perés’i juures 8-10 saj. monofoonilist ja polüfoonilist muusikat. Loogilise jätkuna sellele ühines ta lauljana Marcel Perés’i ansambliga Organum. Ta on teinud koostööd erinevate ansamblitega, nagu Micrologus, Mudejar, Compagnia Hora Decima, Avinar ja Terra d'Otranto, kelle koosseisus on esinenud nii Itaalias, kui mujal maailmas, samuti raadiosalvestustel. Lisaks on ta salvestanud plaadifirmadega Naive, Zig-Zag Territoires, Alpha, Enja, Opus 111, San Paolo, Tactus, III Millennio ja Digressione Contemplativa. Teda võib kuulda ka viimasel itaalia autorilaulu 'cantautore' albumil “Vinicio Capossela - Le Canzoni della Cupa?.
G. juhatab jätkuvalt ka enda ansamblit Calixtinus, mis on esimene keskaja muusikale spetsialiseeruv ansambel Lõuna-Itaalias, asutatud 1992 Puglias.

https://www.youtube.com/watch?v=nVrSO1JYPbM

Agnethe ChristensenRootsist pärit Agnethe Christensen õppis Kuninglikus Taani Konservatooriumis ning spetsialiseerus hiljem Baselis Andrea von Rammi juures keskaegsele ja renessansslaulule, jätkates õpinguid hiljem ka Roomas ja Pariisis. Christensen, kes on tuntud klassikaliste ja nüüdisteoste ebakonventsionaalsete tõlgenduste poolest, on teinud koostööd selliste heliloojatega nagu Wolfgang Rihm, Luciano Berio ja John Cage; tegelenud ooperi, filmi- ja rahvamuusikaga, töötanud koos selliste barokkdirigentidega, nagu William Christie ja Reinhard Goebel, ning omaenda keskaegse muusika ansambliga Alba, kellega koos ta on välja andnud mitu CD-d. Ka esineb ta ooperilavadel üle kogu maailma, lauldes peamiselt kaasaegsetes ja barokkajastu ooperites, viimati Taani eksperimentaalteatri Hotel Pro Forma lavastuses „Operation Orfeo“.

http://agnethechristensen.org/

Leah Stuttard
on pärit Lancashire’ist ja on mänginud kesaegset harfi peaaegu 20 aastat. Tema esimeseks armastuseks keskaja muusikas oli päevinäinud ja krabisev David Munrow’ LP, mille ta ostis kohalikust raamatukogust ühe naela eest.
Leah Stuttard on töötanud paljude nimekate muusikutega, sh Jordi Savall, ning ta on esinenud arvukatel festivalidel Londonis, Yorkis, Utrechtis, Roomas, Madriidis, Berliinis, Pariisis, Amsterdamis, New Yorgis, Los Angeleses, Bostonis ja Mexico Citys. Ansamblimänguga alustas L.S. aastal 2002 Itaalia keskaja muusika ansamblis Micrologus, lisades nende esinemistele tugeva annuse Briti vürtsi. Ta on esinenud ka ansamblitega Unicorn (Austria) ja La Camera delle Lacrime (Prantsusmaa).

Koostöö Agnethe Christenseniga (Taani/Rootsi) on tal võimaldanud avastada inimhääle ja näppepillide võimalusi. Nad on esinenud duona Norras, Itaalias, Rootsis, Taanis, Eestis ja paljudes kohtades Ühendkuningriigis.

L. Stuttardile omistati Leverhulme Fondi stipendium õppimiseks Schola Cantorum Basiliensises, Šveitsis, kus ta süvendas kolme aasta jooksul oma teadmisi varajase harfi mängutehnikast ja ajaloost Heidrun Rosenzweigi käe all. Ta on õppinud ka “särisevate? keeltega harfi eksperdi Bill Taylori juures. Alates aastast 2014 on L. Stuttard õppinud Sorbonnis Benjamin Bagby ja Katarina Livljanici juures. Jaanuaris 2016 astus ta doktorantuuri, uurides improvisatsiooni keskaja muusika esituspraktikas, tuus päevavalgele teadmised, milleni mitmete põlvkondade muusikud on intuitsiooni ja põhjaliku töö tulemusena jõudnud. See tähendab ka paljude keskaja muusika salvestiste kuulamist ja vestlusi neis mängivate muusikutega. Laulmist on L. Stuttard õppinud Howard Milneri juures alates 1994. aastast kuni tema varase surmani aastal 2011.

Diskograafia:

2014, Le Vie del Sacro, Micrologus
2014, Carnivalesque, Micrologus
2014, Oluf Strangesøns Dyst/Joust, koos Agnethe Christenseniga
2013, Lucrezia, Ensemble Medusa
2013, The Wool Merchant and The Harp, Leah Stuttard
2011, Catch as Catch Can, Catch as Catch Can
2007, Myth: The Music, Micrologus
2004, Le Jeu de Robin et Marion, Micrologus
2002, Dreamsongs, Bardos Band
2000, Viva Mediva, Mediva
 

***

 XXIX Rahvusvaheline Festival ORIENT et OCCIDENT Vol. 2

***

Georg Hackenschmidti monumendi projekt on saanud mõned viimased täpsustused

***

Valminud on dokumentaalfilm Georg Hackenschmidtist

***

 Georg Hackenschmidti mälestusmärk on saanud ideelahenduse!

***

FA Schola CD "Music from the Time of Marco Polo"

***

FA Schola CD "The Sound of Mediaeval Flute"