« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola FA Taiji Artiklid
Kontserdid 2021
Toimunud
Kontserdid 2020
Kontserdid 2019
Kontserdid 2018
Kontserdid 2017
Kontserdid 2016
Kontserdid 2015
Kontserdid 2014
Kontserdid 2013
Kontserdid 2012
Kontserdid 2011
Kontserdid 2010
Kontserdid 2009
Kontserdid 2008
Kontserdid 2007
Kontserdid 2006
Kontserdid 2005
Kontserdid 2004
Festivitas Artiumi Klassika
Toomkontserdid
Morgensterni Muusikasalong
Ăśldist

Vanad laadid

Nii nagu kõigis vanades kõrgkultuurides, on laadiline mõtlemine olnud ka üks õhtumaade varasema muusikakultuuri olulisim alustala. Kuna Euroopa keskaja ühehäälset ilmalikku muusikat, eriti aga instrumentaalmuusikat on säilinud väga vähe, saame laadilisest mõtlemisest aimu eelkõige ühehäälse liturgilise laulu (sh gregooriuse laulu) väga mahukate üleskirjutuste kaudu. Laadide mõte ei piirdu kaugeltki vaid helide suhte määratlemisega helireas, kõikidele laadidele on omased kindlad meloodiamudelid ja tuginoodid, mis annavad vastavale laadile tema iseloomu ja meeleolu. Sarnaselt raagadele india muusikas pakuvad need teadmised suurepärase raami improvisatsiooniks. Teise aastatuhande alguses jõuliselt arenema hakanud mitmehäälne muusika tõrjus mõnevõrra tagaplaanile ühehäälse muusika, mille kõik väljendusvahendid olid seotud lineaarse muusikalise mõtte arendamise ja kujundamisega. Sellegipoolest on keskajal väljakujunenud õpetus kaheksast erineva karakteriga laadist ka hilisematel perioodidel heliloojaid inspireerinud. Laadide tähistamisel on olnud käibel erinevaid süsteeme. Gregooriuse laulude puhul tarvitatakse tänapäeval rooma numbreid I–VIII.

***

Ă•htumeditatsioonid XXVII 31.08.21 Tartu Jaani kirikus

***

Taiji yang stiili treeningud on hetkel suvepuhkusel ja jätkuvad taas sügisel 2021

***

Valminud on dokumentaalfilm Georg Hackenschmidtist

***

 Georg Hackenschmidti mälestusmärk on saanud ideelahenduse!

***

FA Schola esitleb:
CD "Music from the Time of Marco Polo"