|
Ansambel SequentiaSequentia, mille 1977. aastal asutasid Benjamin Bagby ja varalahkunud Barbara Thornton, kuulub maailma kĂ”ige prestiiĆŸikamate ja uuenduslikumate keskaegse muusika ansamblite hulka. Benjamin Bagby juhtimisel vĂ”ib Sequentia tagasi vaadata rohkem kui veerandsajandi vĂ€ltel toimunud rahvusvahelistele kontsertreisidele, kogu keskaega hĂ”lmavale pĂ”hjalikule plaadistamisele (mis sisaldab ka Hildegard von Bingeni kogutud teoseid), keskaegsete muusikadraamade esitustele filmina ja televisioonis ning uuele noorte esinejate pĂ”lvkonnale, keda ansambli liikmed meistrikursustel vĂ€lja on Ă”petanud. Sequentia on esinenud kĂ”ikjal Euroopas, PĂ”hja- ja LĂ”una-Ameerikas, Indias, LĂ€his-Idas, Aasias, Aafrikas ja Austraalias. Oma rohkem kui paarist tosinast salvestusest Deutsche Harmonia Mundi firmamĂ€rgi all on ansambel paljude eest pĂ€lvinud arvukaid auhindu (sh Disque d'Or, mitu korda Diapason d'Or, kaks Edisoni auhinda, Deutsche Schallplattenpreis ja Grammy nominatsioon). 2002. aastal andis Sequentia sĂ”ltumatu Marc Aurel Edition firmamĂ€rgi all (www.aurel.de) vĂ€lja vĂ€ga positiivset vastuvĂ”ttu leidnud kaheplaadilise komplekti “Reini kulla needus” Islandi Vanemast Eddast pĂ€rinevate lugudega. Ansambli kĂ€esolev kava “Tundmatu Reini harfimĂ€ngija iidne pĂ€rand ” tuli vĂ€lja BMG klassikute/DHM firmamĂ€rgi all 2004. aastal ja on pĂ€lvinud kriitikute laialdase heakskiidu. Sequentia on ette valmistanud ĂŒle kuuekĂŒmne uuendusliku kontserdikava, mis hĂ”lmavad kogu keskaja muusika perioodi. Lisaks on ansambel projektkoosseisudega muusikaliselt etendanud Bingeni Hildegardi “Ordo Virtutum”, Cividale “Planctus Marie”, “Bordesholmer Marienklage” ja Heinrich von Meisseni “Frauenleich”. Ansambli tegevus jaguneb vĂ€ikeseks ringireisivaks vokaal- ja instrumentaalsolistide ansambliks ning suuremaks ĂŒhehÀÀlset laulu ja polĂŒfooniat esitavaks vokaalansambliks. |
||