Väike Versailles
Kontsertetendus edevusest
ja teistest inimloomuse varjatud viguritest.
Neljapäeval, 6. aprillil kell 18.00
Tartu Linnamuuseumis
Ene Nael (klavessiin)
Kristiina Are (klavessiin)
Tarmo Song (ajastutekstid)
Kavas F. Couperin, Moliére,
La Fontaine
Piletid: 60.-/30.-
KRISTIINA ARE (1970) on lõpetanud Tallinna Muusikakeskkooli 1990. aastal. Aastatel 1990–1994 õppis Eesti Muusikaakadeemias professor Lilian Semperi klaveriklassis ning dotsent Imbi Tarumi klavessiiniklassis. 1994. aastal asus õppima Pariisi Erik Satie Konservatooriumisse klavessiini erialale, mille lõpetas 1998. aastal professor Elisabeth Joyé juhendamisel kiitusega. Osalenud Pierre Hantai meistrikursustel Barbaste´is (1995. a.), Edoardo Bellotti improvisatsioonikursustel Vilniuses (2004. a.) ning täiendanud end Itaalias Smarano Oreliakadeemias (2005. a.) professorite Edoardo Bellotti, William Porter´i ja Joel Speerstra juhendamisel. Kristiina Are teeb koostööd klavessinist Ene Naelaga ning osaleb mitmete kammerkoosseisude töös. 2000. aastast õpetab klavessiini ja basso continuo’t Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti poolt korraldatavatel “Ajalooliste klahvpillide suvekursustel“. 2005. aastast töötab Tallinna Muusikakeskkoolis klavessiiniõpetajana. Ta osales EMAs toimunud Bachi konkursil 2000. aastal (diplom) ja Brügge rahvusvahelisel konkursil 2001. aastal. Kristiina Are on Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti ja Eesti Interpreetide Liidu liige.
ENE NAEL (1971) on lõpetanud Eesti Muusikaakadeemia professor Laine Metsa klaveriklassis 1994. a. 2000. aasta kevadel kaitses ta Eesti Muusikaakadeemias muusikamagistri kraadi kammeransambli erialal. Paralleelselt klaveriga on õppinud klavessiini Imbi Tarumi juures, täiendanud ennast barokkmuusika ja klavessiini alal mitmetel meistrikursustel (Christopher Stembridge, Edward Parmentier, Jacques Ogg, Pierre Hantaï, Elisabeth Joyé, Lars Ulrik Mortensen) ja rahvusvahelisel seminaril Capita Selecta Early Music Amsterdamis (1998, 1999). Ta on esinenud orkestrisolistina Eestis ja Soomes, mänginud erinevates barokkorkestrites ja kammerkoosseisudes ning osalenud mitmetel Eesti muusikafestivalidel. Ene Nael töötab õpetajana Vanalinna Hariduskolleegiumi Muusikakoolis, on Eesti Klavessiinisõprade Tsunfti (EKST) juhatuse liige, kaasatud EKSTi klavessiinikursuste ja kontsertide organiseerimisse. Ene Nael on osalenud kahel A. Vivaldi CD-plaadi salvestamisel koos Tõnu Kaljuste, Eesti Filharmoonia Kammerkoori ja Tallinna Kammerorkestriga, samuti on olnud mitme eesti helilooja klavessiiniteoste esmaettekandjaks ning osalenud Toivo Tulevi, Helena Tulve ja Raimo Kangro teoste plaadistamisel. 2000. aasta oktoobris EMAs toimunud Bachi klavessiinikonkursil saavutas ta I preemia, 2001. aastal osales Brügge rahvusvahelisel konkursil.
TARMO SONG (1977) on lõpetanud Tartu H. Elleri nim. Muusikakooli klassikalise kitarri erialal ja Eesti Humanitaarinstituudi kultuuriteaduse õppekava teatriõppe suuna, õppejõududeks Lembit Petersoni ja Tõnis Rätsep. Diplomietendusteks olid A. Strindbergi „Mäng tulega“ (Sõber), H. Ibseni „Nukumaja“ (Dr. Rank) ja W. Shakespeare' „Hamlet“ (Osric jt.). 2004. a. sügisel esietendus Vanalinna Muusikamajas A. P. TÅ¡ehhovi novellide ainetel „Miks mitte abielluda“ (lavastaja L. Peterson) ja 2005. a. kevadel valmis ühistööna kava võru tekstidest ja lauludest pealkirja all „Pido pahandusõga“. Koostöö klavessinistidega sai alguse 2003. a. sügisel, mil valmis Eesti Interpreetide Liidu poolt korraldatavas akadeemilise kammermuusika sarjas kava prantsuse muusikast, nime all „Väike Versailles“. Sellele järgnesid kavad inglise muusikast, pealkirjade all „Kella kuue tee“ ja „Kuninglik jaht“, viimane neist koostöös Eesti Kontserdiga. Samuti on mitmete kavadega esinetud koos ka Tallinna vanalinnapäevadel.