Gu zheng
Zheng, mis enamasti on tuntud gu zheng'i nime all, kuulub iidsete hiina näppepillide hulka. Juba Ida-Zhou dĂĽnastia ajal (770 – 221 eKr) oli see instrument populaarne aladel, mis tänapäeval kuuluvad Shannxi provintsi ja selle naabrusesse. Hiina keeles tähendab sõna zheng „resoneerima” ja kirjelduste kohaselt ongi see tähistanud instrumenti, mis kõlab resoneerivalt, helisevalt. Instrumendi pealt kumer, ĂĽldise vormi poolest pikergune korpus on valmistatud wu-tong'i puust. Igal ĂĽksteisest võrdsetel kaugustel asuval metallkeelel on oma liigutatav roop, mis võimaldab instrumenti väga täpselt häälestada. Selle instrumendi keelte arv on ajapikku tõusnud. On teada, et enne Hani ja Jini dĂĽnastiaid oli zheng'il kaksteist keelt. Tangi ja Songi dĂĽnastiate ajal kasvas keelte arv kolmeteistkĂĽmneni ning Mingi ja Qingi dĂĽnastiate ajal juba viieteistkĂĽmne ning kuueteistkĂĽmneni.
Loode-Hiinast on zheng'imängu kunst Qini ja Hani dünastiate ajal levinud aegamisi ka mujale Hiinasse, segunedes kohalike laulmise ja rahvamuusika traditsioonidega. Selle tulemusena kujunes välja kaks erinevat haru Põhja- ja Lõuna-Hiina , mis omakorda sisaldavad kuut kohaliku eripäraga koolkonda. Need on Henan, Shandong, Chaozhou, Kejia, Zhejiang ja Sise-Mongoolia. Zheng'i repertuaar on põlvest-põlve edasi antud enamasti suulisel teel. Mängitakse ka teistelt instrumentidelt, nagu näiteks pipa ja qin'i repertuaarist pärinevat muusikat.
Tänapäeval on zheng'il kakskümmend üks kuni kakskümmend viis keelt. Tänasel kontserdil kõlaval instrumendil on keeli kakskümmend üks. Zheng'i keeled on häälestatud pentatoonilises helireas, kus puuduvad pooltoonid (do-re-mi-sol-la). Pooltoonide mängimiseks vajutatakse vastavale keelele roopidest vasakul pool. Selline tehnika võimaldab mängida kõiki helisid nii kromaatilises helireas kui ka pooltoonist suuremaid ja väiksemaid intervalle.
Zheng'i mängitakse parema käe kolme sõrme pöidla, nimetis- ja keskmise sõrme küünega näppides. Vasakul käel kasutatakse kaht sõrme kas nimetis- ja keskmist, või siis keskmist ja nimetut sõrme keeltele vajutamiseks. Sellisel viisil ei saavutata mitte ainult altereeritud helisid, vaid ka erinevaid kaunistusvõtteid, nagu näiteks erinevat tüüpi vibraatod ja glissandod. Viimasel ajal on zheng'i mängimisel rakendatud ka klaveri- ja harfimängu tehnikaid.