« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola Taiji Artiklid
Kontserdid 2017
Kontserdid 2016
Kontserdid 2015
Kontserdid 2014
Kontserdid 2013
Kontserdid 2012
Kontserdid 2011
Kontserdid 2010
Kontserdid 2009
Kontserdid 2008
Kontserdid 2007
Kontserdid 2006
Kontserdid 2005
Kontserdid 2004
Festivitas Artiumi Klassika
Toomkontserdid
Morgensterni Muusikasalong
Ăśldist

Tatjana Grindenko ja kammerorkester OPUS-POSTH.

Tatjana Grindenko on ainulaadne nähtus kaasaegses vene viiuldajate koolkonnas. Talle on antud Vene Rahvakunstniku aunimetus, mis on kõige väljapaistvam tiitel, mida selle maa kunstnikud saada võivad. 2003. aastal sai Tatjana Grindenko Vene Föderatsiooni Preemia väljapaistvate saavutuste eest muusikas.

Grindenko viiulimängija-karjäär algas Ukrainas 8-aastaselt, kui ta esitas solistina koos sĂĽmfooniaorkestriga Bachi viiulikontserdi. Ta jätkas õpinguid Peterburis ja Moskva Konservatooriumis ning on võitnud mitmeid rahvusvahelisi konkursse (sh Tšaikovski ja Wienawski konkursid). Kuigi teda tuntakse rohkem kui romantilise traditsiooni kandjat, oli ta rokkansambli „Boomerang“ liige ja osales aktiivselt avangardsetes aktsioonides ning elektroonilise muusika eksperimentides. Nõukogude Liidus peeti neid tegevusi sel ajal dissidentlikeks ja aastail 1978-1988 keelati Grindenkol kontsertide andmine ja salvestuste tegemine.

Vaatamata sellele asutas ta 1982. aastal ĂĽhe esimestest barokkansamblitest NSV Liidus ja Ida-Euroopas, millele sai nimeks „Vanamuusika Akadeemia“. Ansambel viljeles autentset esitusstiili ning kasutas vaid originaalinstrumente ja nende koopiaid. Alates 1989. aastast osales Grindenko „Vanamuusika Akadeemiaga“ regulaarselt rahvusvahelistel vanamuusika festivalidel, kus neid saatis suur edu.

Praegu jätkab Tatjana Grindenko esinemist solistina maailma juhtivate orkestritega. Ta on esinenud koos paljude kuulsate muusikutega ja paljud kuulsad heliloojad on pĂĽhendanud Grindenkole teoseid. Erilist huvi pakub Tatjana Grindenko koostöö Gidon Kremeriga. Alfred Schnittke „Concerto Grosso Nr 1“, Arvo Pärdi „Tabula rasa“ ja Luigi Nono viimane heliteos „Hay que caminar sonando“ on pĂĽhendatud Tatjana Grindenkole ja Gidon Kremerile. 1999. aastal asutas Tatjana Grindenko projekti „Uus Sakraalväli“ teostamiseks ansambli OPUS-POSTH. Projekti aluseks oli helilooja Vladimir Martõnovi arusaam, et lähiajal võime näha heliloojal tugineva muusika peamiste põhimõtete tagasipöördumatut kokkuvarisemist ning praegu on aeg vormida uut muusikamängimise välja. 



Kammerorkester OPUS-POSTH. on moodustatud „Vanamuusika Akadeemia“ põhjal. Selle ansambli uuenduslik lähenemine muusikategemisele on andnud ansamblile OPUS-POSTH. unikaalse maine vene kaasaegse muusika areenil. Koos juhtivate videokunstnike ja luuletajatega on ansambel OPUS-POSTH. osalenud multimeedia projektides ja esitab Vladimir Martõnovi, Arvo Pärdi, Philip Glassi, Iannis Xenakise, Giya Kancheli ja teiste heliloojate teoseid.

***

Kurdi Yarsani muusika
22. septembril kl 19
Tartu Jaani kirikus

***

XXII Rahvusvaheline Festival
ORIENT et OCCIDENT
13.-15. ok. 2017

***

 Georg Hackenschmidti mälestusmärk on saanud ideelahenduse!

***

 Taiji yang stiili treeningud

***

FA Schola esitleb:
CD "Music from the Time of Marco Polo"