« Tagasi avalehele / Back to home page EST | ENG
Avaleht Festival Georg Hackenschmidt FA Concerto FA Schola Taiji Artiklid
Kontserdid 2017
Kontserdid 2016
Kontserdid 2015
Kontserdid 2014
Kontserdid 2013
Toimunud kontserdid 2013
Kontserdid 2012
Kontserdid 2011
Kontserdid 2010
Kontserdid 2009
Kontserdid 2008
Kontserdid 2007
Kontserdid 2006
Kontserdid 2005
Kontserdid 2004
Festivitas Artiumi Klassika
Toomkontserdid
Morgensterni Muusikasalong
Ăśldist

Toimunud kontserdid 2013

Varased flöödikvartetid

14. detsembril 2013 kl 18 Tartu ĂĽlikooli aulas

Kavas J. Chr. Bach, C. Fr. Abel, F. Giardini, J.B Wendling ja Fr. H. Graf

 

Musitseerivad:

Reet Sukk    -   flööt

Elo Tepp       -   viiul

Mall Help       -   vioola

Mime Brinkmann    -  tšello (Jaapan/Rootsi)

 

 Piletid piletilevis ja tund enne kontserdi algust kohapeal

Vaata lisaks: http://www.cantoresvagantes.ee/new

 

Ă•htumeditatsioonid

Euroopa keskaja instrumentaalmuusika ja hiina traditsiooniline muusika

Kolmapäeval, 30. oktoobril kell 19.00 Türi kultuurikeskuses

FA Schola  ansambel koosseisus:

Raho Langsepp - keskaja ja hiina flöödid, otu

Lilian Langsepp - gooti harfguzheng

Piletid 5.-/3.- saadaval tund enne kontserdi algust kohapeal

 

 Pärsia klassikaline muusika

Neljapäeval, 10. oktoobril kell 19 TÜ aulas

Musitseerib Mohammad Rasouli ansambel koosseisus:

Mohammad Rasouli â€“ nei

Hamidreza Rahbarala â€“ daf

Lilian Langsepp â€“ harf

MOHAMMAD RASOULI

Mohammad Rasouli sündis 1972. aastal Iraanis Golestani maakonnas. Oma muusikaõpinguid alustas ta Davoud Hosseini ja Mehdi Ebrahimi juures Gorganis. Mirza Abdollah’ radifi, pärsia klassikalise muusika põhirepertuaari õppis ta Abdolnaghi Afsharnia juures Teherani ülikoolis ja nei-mängu Mahammadali Kiyaninejad’i ja Hassan Kassai juures. Euroopa klassikalist muusikateooriat õpetasid talle Ahmad Pejman, Sharif Lotfi, Kambiz Roshanravan, Abdolreza Sadjadi ja Hooshang Kamkar. Pärsia klassikalise muusika olulisemateks õpetajateks on olnud Dr Daryoush Safvat, Dr Mohamadtaghi Binesh, Dr Mansure Sabetzadeh, Hatam Askari Farahani ja Mohammadreza Darvishi. Pärsia klassikalise muusika filosoofiat on ta õppinud meister Majid Kiyani käe all.

Mohammad Rasouli on andnud palju kontserte solistina ja erinevate ansamblite kooseisus (sh koos Teherani Ăślikooli ja Teherani Kunstide Ăślikooli tudengitega). Ta on olnud Gorgani ja Aliabad’i muusikaĂĽhingu liige ning on töötanud nei-õpetajana Golestani maakonna ja Teherani muusikakoolides. Mohammad Rasouli on ansambli Chakad liige alates aastast 1997. Ta on teinud koostööd Varssavi Filharmooniaga, tutvustades pärsia klassikalist muusikat Poolas aastatel 2004—2005. Ta on esitanud „Neynava’t“ (Hossein Alizadeh’ teos nei’le ja keelpilliorkestrile) koos Kalisz’i filharmoonikutega ja Otwarta Filharmoonia Agrafki Muzycznej orkestriga. Ta on andnud palju kontserte Poolas, Leedus, Lätis ja Austrias. Koos ansambliga Chakad on ta esinenud Varssavi Cross Culture festivalil. On andnud kontserte ja  juhendanud meistriklasse Jaroslavli festivalil Chopin Academy of Music. Ta on esinenud koos tombaki-virtuoosi Bahman Rajabiga ning laulja Bahram Sarang’iga.

PĂ„RSIA KLASSIKALIN MUUSIKA

Pärsia klassikaline muusika on aja jooksul muutunud, kuid selle põhiolemus ja filosoofia on jäänud samaks. Pärsia muusika on lahutamatult seotud poeesiaga, mistõttu tuleb muusikutel tunda ka luulekunsti. Suurem osa iraani poeete on olnud muusikud või vähemalt tundnud hästi muusikat. Küllap seetõttu öeldaksegi, et pärsia keel sisaldab sügavat muusikatunnetust.

 Iraani klassikalise muusika põhialuseks on radif — meloodiate kogum, mida on antud meistrilt õpipoisile edasi läbi lugematute põlvkondade. Erinevate meistrite tõlgendused ja uuendused on aja jooksul muusikat kujundanud, lisandunud on uusi meloodiaid, mis tihti kannavad ka vastava meistri nime. Nende meloodiate säilimine sõltus iga põlvkonna mälust ja meisterlikkusest, kuna muusikat anti edasi ainult suulise traditsiooni kaudu. Selleks, et tõeliselt omandada ja mõista radifi olemust, tuleb harjutada palju aastaid. Tõelise meisterlikkuse puhul sulandub radif täielikult muusiku olemusse, muusik võib mängida mistahes osa sellest mistahes ajahetkel.

Käesolev projekt on tähelepanuväärne, kuna kombineerib pärsia klassikalisse muusikasse ka gooti harfi, mis oma tüübilt sarnaneb instrumendile, mis on ajalooliselt olnud pärsia muusikas kasutusel, kuid on vahepeal aktiivsest kasutusest kadunud. Seega võib loota, et käesolev projekt on oluliseks alguseks harfi taaskasutusele võtmisel pärsia klassikalises muusikas.

 

Harfi taassĂĽnd

FA Concerto ja FA Schola esitlevad:

Neljapäeval, 20. juunil kell 19 Tallinnas Kadrioru lossis

Harfi taassĂĽnd

Eestist leitud ja restaureeritud ajaloolise harfi esitluskontsert

Kavas saksa, inglise, šoti ja iiri muusika

Musitseerib ansambel koosseisus:

Lilian Langsepp â€“ harf

Robert JĂĽrjendal â€“ kitarr

Peeter Klaas â€“ viola da gamba

Piletid ( 10.-/8.- ) on saadaval Piletilevi mĂĽĂĽgikohtades ĂĽle Eesti, Statoilis, internetis www.piletilevi.ee ja tund enne kontserdi algust kohapeal.

Tegemist on siiani esimese ja ainsa Eestist leitud ja täielikult mängukorda restaureeritud ajaloolise harfi esmaesitlusega. Haruldase harfi vanus jääb vahemikku ligikaudu 100 – 150 aastat ning selle viimane teadaolev kasutamiskoht on olnud Loona mõis Saaremaal 20. sajandi alguses. Harfi on restaureerinud Roland Suits. Harfi esitleb Lilian Langsepp, kes on tegelenud ajalooliste harfide mängimise ja uurimisega üle 20 aasta.

Korda kaks

Kava kõrvutab 15. sajandi lõpu ja 16. sajandi instrumentaal- ja vokaalpolüfooniat (ka viimane oli ajalooliselt plokkflöödikonsordi repertuaari oluline osa). Palad on grupeeritud kahekaupa ning jaotuvad veel omakorda kahte gruppi: esimesse neist kuuluvad lugude paarid, mis on kirjutatud ühe helilooja poolt ning teise gruppi lood, mille esialgsed variandid on inspireerinud ka teisi heliloojaid, nii et nende teemad on leidnud korduvat kasutamist.

Kavas H. van Gizeghem, A. Agricola, O. di Lasso, H. Isaac, T. Susato jt.

Esitaja Cantores Vagantese plokkflööditrio koosseisus
Reet Sukk, Taavi-Mats Utt ja Andres Siitan

 

18. sajandi kvartetid

 
Koostöös stuudioga Cantores Vagantes
 
Kavas
G. Ph. Telemanni Kvartett d-moll plokkflöödile, kahele flöödile ja basso continuole
J. Fr. Fasch Sonaat G-duur flöödile, kahele plokkflöödile ja basso continuole
J. B. de Boismortier kolm sonaati plokkflöödile, kahele flöödile ja basso continuole

Esitajad Reet Sukk - plokkflööt, flööt
Mari-Liis Vihermäe - flööt
Taavi-Mats Utt - plokkflöödid
Arvo Haasma - viola da gamba
Reinut Tepp - klavessiin

Ansambel RUSSKI LAD - Venemaa

26. aprillil kell 19 Tallinna Rootsi-Mihkli kirikus

27. aprillil kell 19 Tartu Pauluse kiriku krĂĽptis

Kavas vanavene, bĂĽtsantsi ja gruusia liturgiline laul

Koostööpartner: Corelli Music

Muusikalised Mõtisklused

Pühapäeval, 24. veebruaril kell 16 Tartu Jaani kirikus

Eesti Vabariigi aastapäevakontsert

"Muusikalised mõtisklused"

Euroopa keskaja ja eesti muusikaga

Kavas: Eesti regilaulud, A. Pärt, Euroopa keskaja instrumentaalmuusika

FA Schola ansambel koosseisus:

Tarmo Tabas – laul
Lilian Langsepp – gooti harf
Raho Langsepp – flöödid
Janno Mäe – kellamäng
Helmi Marie Langsepp - tambron

Sissepääs tasuta!

Mao aasta alguse kontsert

Laupäeval, 9. veebruaril kell 18 Otepää kultuurikeskuses

Pühapäeval, 10. veebruaril kell 18 Tallinnas kadrioru lossis

Kavas hiina ja jaapani traditsiooniline muusika

FA Schola ansambel koosseius

Raho Langsepp – dizi, xiao, xun, otu
Lilian Langsepp – guzheng
Janno Mäe – kellamäng, löökpillid
Roland Suits – shakuhachi

 

Jaapani traditsiooniline muusika

Reedel, 8. veebruaril kell 19 Tartu Ăślikooli aulas

Tomoya Nakai (Jaapan) – koto

Sissepääs tasuta!

Kontsert toimub koostöös Jaapani saatkonnaga

 

***

Kurdi Yarsani muusika
22. septembril kl 19
Tartu Jaani kirikus

***

XXII Rahvusvaheline Festival
ORIENT et OCCIDENT
13.-15. ok. 2017

***

 Georg Hackenschmidti mälestusmärk on saanud ideelahenduse!

***

 Taiji yang stiili treeningud

***

FA Schola esitleb:
CD "Music from the Time of Marco Polo"